top of page

PÅSKEÆSKEN - hvorfor holder vi påskeferie? 

NYHED FORÅRET 2024!

Påskeæsken et gør-det-selv projekt!

PÅSKEÆSKEN

 

Målgruppe: 0.- 1. klasse.

Fag: Kristendomskundskab, billedkunst.

Projektperiode: Marts 2024.

Lektioner: 2-3 lektioner.

 

Projektet indeholder:

  • Lærervejledning.

  • Påskefortælling på video.

  • Klassesæt af gør-det-selv materiale til påskeæsker.

 

Påsken er sammen med jul, én af de vigtigste kristne højtider i den danske kalender, men hvorfor er det nu, at vi holder påske?

 

I projektet lærer eleverne, hvad der sker på de forskellige dage i påsken.

Ved hjælp af en lille æske med rekvisitter, som eleverne selv fremstiller, kommer hele påskefortællingen til syne. Påskeæsken bliver en påskekalender, som eleverne selv efterfølgende kan bruge til at fortælle/vise påsken historie med. De fem påskedage er:

Palmesøndag

Skærtorsdag

Langfredag

Påskelørdag

Påskedag (søndag)

Projektforløb:

1. Eleverne ser video, hvor påskefortællingen bliver fortalt ved hjælp af påskeæsken.

2. Eleverne laver deres egen påskeæske med ting fra materialekassen.

3. Eleverne ser videoen igen og fortæller selv med ved hjælp af deres egen påskeæske.

 

Sidste tilmelding 1. februar 2024

 

Der er plads til max. 20 klasser

Tilmelding efter først-til-mølle.

Tilmelding Påskeæsken foråret 2024

Tilmelding åbner mandag 15. maj 2023

Tak for din tilmelding!

bottom of page